Geekci Duyuru

Geekci Blog'u, Görevini 2013de Bırakmıştı Şimdi 01.06.2015 Tarihinde Geri Döndük!

2 Mayıs 2014 Cuma

World of Darkness Online İptal Oldu

Biliyorsunuz ki , 14 Nisan’da yıllardır beklediğimiz World Of Darkness Online İptal Edildi

1280x-1
“Press E to Seduce”
Bunun üzerine, dünya çapında milyonlarca WoD hayranı genel yas ilan etti ve haklı olarak büyük bir hayal kırıklığı yaşadılar.
Bu WoD hayranlarından biri de benim, yıllardır elimden geldiğince projeyi takip eden ve World of Darkness’ı masaüstü olarak küçüklüğünden beri oynayan birisiyim, açık konuşuyorum, ben o kadar üzülmedim, hatta sevindim.
Peki ama neden böyle düşünüyorum? Çünkü bir konudan gerçekten eminim: “gamer” yani oyuncu dediğimiz kitle, bir şeyin çıkmadan önce iyi olup olmayacağını “hissedebilen” nadir tüketici kitlelerinden.
Oyunun gidişatından, yapımcının açıklamalarından ve geri kalan bütün verilerden bir şekilde bir oyunun iyi olup olmayacağını anlayabiliyoruz. CCP Games, WoD Online projesini duyurduğu vakit, takiben yaptığı açıklamalarda bir türlü gözümüzün önünde oyunun canlanmasını sağlayamamıştı. Emin olun, bir oyun duyurulduğu zaman yapımcının ilk başarması gereken şey oyunu çıkmadan oyuncunun kafasında oynatmaktır. Bu heyecanı sağlamak ve takip eden yıllarda yapım aşamasından bilgilerle bu heyecanı desteklemek, gerçekten bir oyun yapım sürecinin en kritik elementlerinden biridir.
World of Darkness projesinde bu element hep eksikti. Evet bizler oyunun hayranları olarak heyecanlıydık, verilen sözlerin tutulacağından şüphe etmi405x-1yorduk çünkü oyunu CCP yapıyordu, CCP’nin elinde de daha önce EVE Online gibi eşi benzeri görülmemiş bir örnek olduğundan kafamız rahattı.
Fakat duyuruyu takiben geçen yıllarda, oyunla ilgili duyuruların sayısı azaldı, oyunun içinden hiç bir ekran görüntüsü göremedik, CCP’nin verdiği sözler ise, bu gerçekler ışığında ciddiyetini kaybetti.
CCP, WoD hayranlarına çok pembe bir tablo çizip beklentiye sokmuştu, maalesef gerçek bir oyun yapım süreci, dünyanın neresinde olursa olsun bu şekilde işlemez. Aslında CCP’nin yaptığı şeye “Peter Molyneux sendromu” diyebiliriz. Gerçekten çizginin dışında, inanılmaz bir proje yapacaklarına inandılar ve bu bağlamda çok iyi bir ekip topladıklarını düşündüler, belki gerçekten topladılar da. Ama maalesef, bazı şeyler kağıt üzerinde olduğundan daha zordur.
Peki sonra ne oldu? CCP’nin topladığı ekibin anahtar kadrosundan adam çıkartmaya başlamasıyla, durumun çok parlak gitmediğinin zaten farkına varmıştık artık.
Aralık ayının başında çıkan bu haberden sonra, Nisan ayında sonunda beyaz bayraklar çekildi, CCP “yapamadık, istediğimiz gibi olmadı, yapmıyoruz” dedi ve projeyi iptal etti.
İyi ki iptal etti, gerçekten World of Darkness gibi kapsamlı ve kuvvetli bir kurgunun MMORPG’sinin beklediğimiz gibi olacağına inanıyor muyduk? İstediğimiz havayı verebilecek miydi? Kitaplarda okuduğumuz atmosferin çeşitli mekaniklere indirgenmiş olması beklediğinizi asla vermeyecekti, ne olursa olsun, World of Darkness Online projesi beklentileri karşılamaktan çok uzak olacaktı, derinlerde bir yerde, bunun doğru olduğunu biliyorsunuz bence.

14___RDG6pMF.jpg
Ve şimdi, bundan eminiz. Oyunun iptalinden bir süre sonra Reddit’te oyunla ilgili 33 sayfalık bir kullanım kılavuzu ve oyuna dair ekran görüntüleri yayınlandı, bunları incelediğimiz vakit, CCP’nin bizim beklentilerimizin çok altında bir topu sürdüğünü açık ve net bir şekilde görüyoruz.
World of Darkness Online çok güzel bir ütopyaydı, fakat maalesef, CCP’nin dediği gibi “Kendi beklentilerimizi bile karşılayamadık.” 
Projenin CCP’ye çok büyük bir zararı da oldu tabii, firma geçen yıl 20 milyon dolar kaybetti WoD projesi yüzünden. CCP dışında White Wolf’u bitiren proje oldu, bizler üzüldük, oyunun yapımında çalışan değerli insanlar yıprandı. Bütün bu çabaların karşılığı bu olmamalıydı fakat bunun önüne geçmek için CCP çok ciddi bir ön prodüksiyon sürecine gitmeliydi. Bu aşamaya gelindiyse eğer, açık ve net bir şekilde bu ön prodüksiyon sürecinin gerektiği gibi gerçekleşmediğini anlıyoruz. Oyun prodüksiyonu konusunda efsanevi “Game Development and Production” kitabını yazan ve endüstrinin “işi bilen adamı” haline gelen ünlü yapımcı Erik Bethke’nin dediği gibi, “Eğer oyununuza bakıp “bu olmuş” diyemiyorsanız, kendinize yalan söylediğinizi düşünüyorsanız, bazı şeyler çok yanlış gitmiş demektir.”
WoD Online’dan gelen görsellere bakıp, ben bile bunu rahatlıkla söyleyebiliyorsam, CCP’nin içinde yapım aşamasında nasıl fırtınalar koptuğunu ancak Tanrı bilir.
World of Darkness kurgusu, bizim beklediğimiz gibi bir MMORPG projesi haline gelecek bir iskelete sahip değil. Asla olmadı. Vampire tabanını kullanarak çok sağlam bir RPG yapabilirsiniz fakat bunu milyonlarca oyuncunun paylaştığı bir dünyaya açarsanız o beklediğimiz, istediğimiz atmosfer öyle bir erozyona uğrayacaktır ki, bir süre sonra Los Angeles’ta gece kulüpleri önünde eşya satan yüzlerce oyuncunun peydahlanması nihai son olacaktır.
Bu haliyle, gönül rahatlığı ile diyebiliyorum ki, iyi ki WoD Online iptal oldu, iyi ki o büyük hayal kırıklığını yaşamadık.
Paylaş

Unknown

Fast Gold Fan Bir Geekci Kuruluşu Yapımıdır İlk Ve Tektir Emekte Kusur , Kusur'da Emek Bulunmaz.

0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright @ 2015 Hoş Geldin Geekci!. Designed by Alkan Marley | Coder By Alkan Marley